2008-01-08
 14:03:31

Tisdag 8 januari - Ett stick i armen och en pinne i halsen

Jaha, så har skolan börjat och jag har missat 2 dagar redan pga min hals.
Vaknade igårmorse av att jag knappt kunde andas pga. att min hals hade svällt upp.
Ont som tusan och kunde inte äta. kul? njae. Ringde vårdcentralen runt klockan 09.00
för att få en tid någongång på dagen. Jag förklarade att jag hade haft ont i halsen i lite
längre än 2 månader och att jag knappt kunde andas den dagen. Det enda man fick höra var,
 - okej men då får du ringa imorgon klockan 08.00.
Jaha, fanns det ingen tid på hela dagen eller? :S

Pappa fick åka från jobbet och komma hit med två påsar halstabletter.
Dessutom ringde han idag istället för mig, klockan 08.00 och fick en tid 11.15.
Jag åkte dit, kollade i öronen och i halsen. Det hör tydligen ihop på någe vis! =)
Så fick jag ta ett halsprov. De stack ner en lång sak ner i svalget på mig
för att få tag på bakterierna. Snacka om att man håller på att spy då! :s
Jag fick sedan vänta i ca 5 min innan man kunde se provsvaren.
Som visade negativt. Jag protesterade lite och sa, 
"Ja, det var ju konstigt eftersom jag har haft ont i halsen i lite längre än 2 månader
och det  inte går över?"  Tanten som tog proverna häpnade i ansiktet över att det pågått så länge, hon visste ju inte det. Och pötsligt började läkaren åter igen kolla på min hals och sa,
- Du är svullen här, undra om det kan vara......(mummlade för sig själv)

Jag berättade att även en annan läkare påpekat detta för ca 1 år sedan
då jag försökte hitta en läkare som visste vad det var för fel på min axel,
eftersom den hela tiden gick urled så fort jag rörde mig, eller till och med sov.
Och att jag även då tog prover, och gjorde ultraljud. Som visade sig vara negativa.
Men åter igen så fick jag ta blodprov, ett stick i armen.
Så nu väntar jag bara på provsvaren och vad som ska hända härnäst.
Fick en telefontid nästa torsdag, då jag ska ringa och kolla hur det gick med
alla provsvaren och vad som kommer att hända.

Men det konstiga för mig just nu är, varför har inte Matte blivit smittad?
Han borde ju blivit det. Och det borde finnas någon bakterie eftersom jag
har haft besvär en så lång tid. Och kommer vi inte på vad det är inom snar tid,
så kan jag få hjärt- och/eller ledproblem. Vilket jag helst skulle vilja slippa!

Synd bara att jag missar skolan nu såhär från början, men det är dock inget jag kan rå för själv.
Pluggar ju på hemma och så, så jag ligger ju inte efter, men det är drygt att vara hemma..
Men just nu är det viktigare för mig faktiskt att bli frisk,
Jag orkar inte gå omkring och vara såhär längre.Täpp i näsan, halsen sväller upp,
jag kan knappt andas ibland och får leva på soppa just nu, kul ! ;) inte.
Tack för hjälpen VÅRDCENTRALEN.

Ne nu ska jag försöka komma på vad jag ska göra för mat till Älskling
 innan han åker och jobbar. För mig är det väl ganksa enkelt, soppa.
Ska försöka äta lite mat jag också men =)

Det är ju Hundkunskap ikväll, dock vet jag inte om jag kan gå på den pga halsen.
Jag hatar min hals mest av allt i hela världen, just nu iaf! =\
Men som sagt, ska ta och plugga lite och göra någon mat nu snart,
så ni får ha det så bra. Och krya på er alla som är sjuklingar just nu! =) PUSS

  





KOMMENTERA

« NAMN Jag kommer tillbaka

« E-post (publiceras ej)

« URL

Kommentar: